mandag 18. oktober 2010

Kylling i urtesaus

Veldig enkelt og veldig veldig godt!




Til fire personer


smør

4 kyllingfileter

nykverrnet pepper

1 boks (200 g) cherrytomater

3 ss pesto

2 dl creme fraîche

frisk basilikum og/eller timian (hvis du har)
________________________________________________________________________________

Stek kyllingfiletene i smør til de har fått fin farge på begge sider, og er nesten gjennomstekt. Krydre med pepper.

Del cherrytomatene i to og ha dem i pannen sammen med kyllingen. La dem steke i et minutt eller to.

Ha i creme fraîche og pesto og rør godt rundt. La koke et par minutter, dryss litt ferske urter over retten og server med for eksempel litt salat ved siden av.




13 kommentarer:

  1. Sukk enda en ting jeg har lyst å lage, vet ikke hvilken ende jeg skal starte i , he he:)

    SvarSlett
  2. Start i denne enden! Dette er i hvert fall blitt en favoritt hos meg. Laget på null komma svisj, og godt godt godt ;)

    SvarSlett
  3. Skal lages når jeg får tak i kyllingfileter som jeg føler meg trygg på å spise. Har spist lite kylling etter at jeg så innslaget på Schrødingers katt.

    SvarSlett
  4. Takk for denne oppskriften, tror det er pestoen som gjør susen, pluss at jeg hadde en liten bit med Blå Selbu som jeg slengte oppi. Nydelig!

    SvarSlett
  5. Ps skjønner ikke hvorfor den B ( blogg ) dukka opp. Jeg har ingen blogg.
    Hilsen Cathrine

    SvarSlett
  6. Hannem: Jeg har ikke sett Schrödingers katt. Og nå vet jeg ikke helt om jeg tør. Jeg er nemlig inne i en kyllingperiode om dagen. Hmm... Hva slags kylling kan man spise? Stange?

    Cathrine: Ja, definitivt pesto som gjør susen. Pesto er konge! Og litt blåskimmelost i høres jo helt perfekt ut. Det skal jeg prøve neste gang :)

    SvarSlett
  7. Hei. Dette er en kjempebra blogg med mange gode oppskrifter. Er jevnlig innom. Laga kylling i urtesaus i dag og det ble skikkelig godt. Putta oppi sjalottløk i tillegg og jeg tror nok at pestoen gir retten et ekstra smaksløft.

    SvarSlett
  8. Hei Thilde! Så koselig å høre at du er innom her med hevne mellomrom. Blir veldig glad for at du liker oppskriftene du finner her. Sjalottløk høres ut som et bra tillegg i denne oppskriften. Skal prøve det neste gang jeg lager denne.

    SvarSlett
  9. Haha. Hevne = jevne, selvfølgelig :)

    SvarSlett
  10. Denne sausen var nyyydelig! Det syntes mannen i huset også :)

    SvarSlett
  11. Så bra at dere likte den. Denne er en av mine favoritter. Pesto er ge-ni-alt!

    SvarSlett
  12. Åhh, dette såg så godt ut at dette bare måtte jeg lage idag :)
    Åh gjett om jeg elsker denne retten, tusent akk for at du har delt denne med oss :)

    SvarSlett
  13. Ja, ikkesant den er digg!? Og bare hyggelig å dele vet du ;)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails