lørdag 3. april 2010

Blå Ostedip

Denne dipen er nydelig med grønnsaker. Stangselleri med blå ostedip er noe av den beste snacksen jeg vet om. Jeg har ikke spesifisert hvilken type blåskimmelost du skal bruke i oppskriften. Det kommer an på hvor smakssterk du vil at dipen skal være. Jeg har laget den både med gorgonzola, blå og svart castello, St. Agur og flere andre typer. Selv liker jeg best å lage med en litt smakssterk ost, men du gjør som du vil.




1 kopp rømme (eller creme fraiche)

1/4 kopp majones

1/4 - 1/2 kopp smuldret blåskimmelost

en skvett sitronsaft

nykvernet pepper

2 ss hakket gressløk
__________________________________________________________________

Smuldre eller mos blåskimmelosten. Bland sammen alle ingrediensene godt. Spar litt av gressløken til å drysse på toppen som pynt. Server og dypp!








 Denne dipen bruker jeg først og fremst til stangselleri. På det siste bildet har jeg servert den med crispy kyllingvinger. Den passer også til andre grønnsaker, til kjøtt og fisk.

3 kommentarer:

  1. Også et lite hipp hurra og gratulerer til meg selv for at jeg nettopp postet min oppskrift/innlegg nummer 100!

    SvarSlett
  2. du har laget en veldig fin side! lette oppskrifter og inspirerende bilder!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails