torsdag 15. april 2010

Crispy Hot Wings

Denne oppskriften er inspirert av Nutta. Oppskriften er beregnet på en person. Du ganger den bare med antallet personer som skal spise. Dobler du den mange ganger trenger du ikke bruke like mange egg. Det går vel med ca 2/3 egg på en porsjon.



350 g kyllingvinger

3-4 never baconcrisp

1 egg

1/2 ts tørket chili

1/2 ts cayennepepper

1/2 ts løkpulver 

nykvernet pepper

1 ss rødvinseddik

noen sitronbåter
__________________________________________________________________

Ha baconcrisp i en brødpose. Bruk en kjevle og rull den over posen med baconcrisp til alt er knust.

Pisk egget og rør inn chili, cayenne, pepper, løkpulver og litt rødvinseddik.

Tørk godt av kyllingvingene med tørkepapir. Dypp en og en kyllingvinge i eggeblandingen, rull dem i det knuste bacongullet og legg dem på en smurt bakeplate

Sett i ovnen og stek på 200 grader i ca. 30 minutter.

Server med sitronbåtene  (godt å dryppe noen dråper over vingene), og eventuelt en dip ved siden av.





Her har jeg servert kyllingvingene med en blåskimmelostedip og stangselleri.

4 kommentarer:

  1. Har prøv denne måten å lage kyllingvinger på men oppskriftene på www.hotwings.no er ekspsjonelt god.

    SvarSlett
  2. De ser veldig gode ut. Dessverre må jeg holde meg unna hvetemelet, så akkurat den oppskriften blir uaktuell for meg. Jeg har forøvrig prøvd meg på en variant som er laget litt etter de samme prinsippene, bare uten hvetemelet, og med en annen (hot hot hot) type saus. Jeg regner med at jeg poster oppskriften om noen dager.

    SvarSlett
  3. Hei, baconcrisp, hva er det av? jeg finner liksom ikke helt ut det! hvor jeg finner det liksom.

    fint om du svarer vis du ser denne på bloggen min :S så hadde det vært fint, ikke alltid like lett og finne igjen.

    SvarSlett
  4. Hei! Baconcrisp er laget av fritert svinesvor. Du har for eksempel Maarud Bacongull: http://www.maarud.no/bacongull.html

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails