lørdag 10. april 2010

Omelettwrap

Det blir en del eggspising på meg. Egg er jo genial mat og perfekt på LCHF-kostholdet. Men med mye eggspising er det viktig med variasjon. Her kommer det en omelettvariant som gir nesten uendelige variasjonsmuligheter.


smør til steking

1-2 egg (avhengig av størrelsen på eggene og størrelsen på stekepannen din)

evt. litt fløte

salt & pepper

evt. annet krydder

valgfritt fyll (se under)
__________________________________________________________________

Pisk sammen egg, salt, pepper og eventuelt fløte. Smelt smør i en stekepanne og stek en tynn tynn omelett i pannen. Når omeletten er så tynn er det knapt nødvendig å snu den. Den stivner tvers igjennom.

Legg den tynne omeletten på en tallerken. Fyll den med det du måtte ønske og rull sammen.

For forslag til fyll, se teksten under bildene. 



Her har jeg fylt omelettwrapen med diverse grønn salat, paprika, stekte baconskiver og guacemole. Omeletten på dette bildet er laget med litt fløte.

Denne omeletten har jeg smurt innvendig med kremost. Deretter har jeg fylt den med grønn salat, ruccola, salami i strimler og pesto. Omeletten på dette bildet er laget uten fløte. Du ser en viss forskjell på teksturen på denne omeletten og omeletten over som er laget med fløte.

4 kommentarer:

  1. Disse ser skikkelig snadder ut, Jeg har prøvd Lena Beatrice sine wraps med røkt laks og syns de er gode. Disse ser helt utrolige ut. Kan jo nesten være en erstatter for pita brødet med så masse godt i. Slett ikke dumt -skal definitivt prøves som helgekos middag -eller bare som en god lunsj.

    SvarSlett
  2. Ja, de er snadder:) Omeletten er jo ganske kjedelig i seg selv, men den er jo bare for å holde snadderfyllet på plass ;)

    Så fint at du finner noe som frister da.

    Jeg tenkte også jeg skulle prøve meg på en oppskrift på en mer "brødete" wrap. Noe tortillaaktig som ikke smaker egg. Men det krever litt mer eksperimentering på kjøkkenet. Eller eventuelt litt mer googling på nettet. Det jeg har funnet så langt er enten litt for eggete, eller alt for omstendelig å lage.

    SvarSlett
  3. her var det utrolig mye god og variert mat.du skulle seriøst ha laget en kokebok;);)helt rått hva du får til;)Har kjøpt boka di på flekken;)

    SvarSlett
  4. Tusen takk! For et utrolig hyggelig kompliment! Godt å vite at jeg har en kjøper hvis jeg en gang skulle lage kokebok da ;) Men jeg er jo først og fremst en copycat på oppskriftsfronten da vet du :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails