torsdag 1. april 2010

Bringebæris

Denne isen er et problem. Det er nesten umulig å spise bare en porsjon.


Til en porsjon trenger du:

1 dl kesam

2 store never frosne bringebær

litt vaniljefrø eller vaniljeessens

2-3 ts sukrin

______________________________

Ha alt i blenderen og kjør til en jevn masse. Hvis isen blir for fast tilsetter jeg en liten klunk fløte eller litt ekstra kesam i blenderen. Spis umiddelbart. Denne egner seg ikke for oppbevaring i fryseren. Strø gjerne litt revet mørk sjokolade over isen før servering.


Enjoy!



3 kommentarer:

  1. Denne kan forresten lages på fløte istedenfor kesam også. Det blir en smakssak, og er selvfølgelig avhengig av hva man har i kjøleskapet. Personlig foretrekker jeg varianten med kesam, så derfor ble det den varianten jeg postet.

    SvarSlett
  2. Denne fristet, og skal definitivt testes ut! :) Jeg har ikke noe problem med å være kreativ og lage mye god mat i form av frokoster, middager og lunsjer som er lavkaro, men jeg har vært elendig på desserter. Jeg har alltid innbilt meg at det tar så altfor mye tid, men denne skal jeg nok få til :)

    Ramler nok innom bloggen din flere ganger.

    SvarSlett
  3. Denne er definitivt ikke tidkrevende nei. Nesten litt for lite tidkrevende, for det er litt for enkelt å lage en porsjon til ;)

    Hyggelig at du finner noe som frister :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails