søndag 12. desember 2010

Karamellkonfekt med peanøtter (snickers)

Denne ble til da jeg testet ut Cecilies vaniljefudge. Og du evige himmel, så gode de ble! Jeg sliter med å la de være i fred. Selv om søtsakene jeg lager er lavkarbo, prøver jeg å begrense inntaket. Men av og til, som når disse ligger i kjøleskapet, er det fryktelig fryktelig vanskelig.


2 dl fløte

100 gram smør (gjerne uten salt)

2 ss sukrinmelis

1 ts vaniljepulver (eller frøene fra en vaniljestang)

peanøtter

mørk sjokolade (minst 70 %)
____________________________________________________________________________________

Ha fløte, smør, sukrinmelis og vanilje i en kjele. Bruk gjerne en teflonkjele slik at du ikke trenger å røre så mye. Kok opp blandingen, og la den småkoke i 45-60 minutter på svak varme, mens du rører en gang i blant. For mye røring kan gjøre at massen skiller seg.

Ta litt masse på en skje for å se om den er ferdig. Hvis massen stivner/tykner raskt i kantene, er den klar.

La massen kjøle seg litt. Kle en liten brødform med plastfolie eller bakepapir, og hell massen over. Strø peanøttene over massen. Trykk de gjerne litt ned i massen slik at de sitter ordentlig fast etter at massen har stivnet. La massen stivne i kjøleskapet i et par timer.

Skjær karamellmassen i små ruter.

Smelt halvparten av sjokoladen over et vannbad. Ta sjokoladen til siden og rør inn resten av sjokoladen til den også har smeltet. La sjokoladen kjøle av så mye du kan uten at den begynner å stivne igjen. Grunnen til at du skal kjøle ned sjokoladen så mye som mulig er at karamellmassen fort smelter hvis du dypper den i varm sjokolade.

Bruk en gaffel og dypp karamellrutene i sjokoladen. Sett dem på et brett dekket med bakepapir. Sett brettet i kjøleskapet og la dem stivne. Konfektene bør oppbevares kjølig.


.

101 kommentarer:

  1. God idé! Morsomt å se hvordan en oppskrift kan varieres når andre hoder kommer til!

    SvarSlett
  2. Ja, ikkesant. Tusen takk for den deilige oppskriften din!

    SvarSlett
  3. Farlig farlig dette....ser innmari godt ut!! :-)

    SvarSlett
  4. Frida: har lånt et bilde av deg, og linket hit for oppskrift....ok?

    SvarSlett
  5. Ooo ja! Veldig farlig. Det er godt det bare er jul en gang i året ;)

    SvarSlett
  6. Lena Beatrice: Det er bare hyggelig. Lån så mye du vil!

    SvarSlett
  7. Lurer på om du har brukt vanlige salte peanøtter i disse deilighetene?

    SvarSlett
  8. Ja, det gjorde jeg. Jeg liker veldig godt kontrasten mellom det søte og det salte. Men tror kanskje det er viktig å bruke usaltet smør dersom man bruker saltede peanøtter for at det ikke skal blir for mye salt.

    SvarSlett
  9. Disse ser farlig gode ut -tror jeg må prøve .....

    SvarSlett
  10. Ja, disse var en fulltreffer altså. Har ingen problemer med å oppfordre til prøving ;)

    SvarSlett
  11. Hvor mange biter blir det ca av denne oppskriften her? Dette er absolutt noe jeg kan slå til med i jula når alle de andre koser seg med vanlig sjokolade og annet høykarbosnop :)

    SvarSlett
  12. Oi, Anarko. Jeg telte ikke. Og nå er det noen dager siden jeg laget dem, så nå er det liksom litt for sent å telle... Men hvis jeg skal gjette... Hmm. 30 kanskje? Det kommer jo an på hvor tykke og store man lager dem selvfølgelig. Og ja, dette er konge julesnop. Spørs om du får ha dem i fred fra høykarbofolket ;)

    SvarSlett
  13. Hvor mye sjokolade bruker du?

    SvarSlett
  14. Kirsti: Jeg smeltet to plater ++ med 86% , men brukte ikke alt. Man må nesten smelte mer sjokolade enn man skal bruke for å få til å dyppe karamellene i sjokoladen. Men resten av sjokoladen kan man jo bruke til noe annet. Jeg brukte resten til trøfler (oppskrift kommer om et par dager).

    SvarSlett
  15. Ok, takk for kjapt svar :o)

    SvarSlett
  16. Sånn skal eg kose mej me imorga...gler meeeej!:)

    SvarSlett
  17. Kos deg masse Juli :) Jeg ser du har noen fristende sjokoladeoppskrifter på bloggen din også ;)

    SvarSlett
  18. Oh lord de så helt hærlige ut. Jeg lagde en litt annen variant igår kveld. Hadde 86% sjokolade nedi forma før jeg hadde karamell blandingen oppi.
    Tror oppskriften på karamellene opprinnelig kommer fra Gerd på lavkarbo.no, var hvertfall der jeg fant den først.

    SvarSlett
  19. Varianten din høres også herlig ut! Jeg tror Gerd har hentet karamelloppskriften sin fra "Cillesnuppa" på lavkarbo.no som er forumnavnet til Cecilie fra Fristende Lavkarbo :)

    SvarSlett
  20. Okei, men da har vi jo fått avklart det :)

    SvarSlett
  21. Himmel å hav...hele familien er helt vill etter karamellene så dette blir jo fantastisk julekonfekt!!

    SvarSlett
  22. Kan bare signere på at det er fantastisk julekonfekt. Mine kommer dessverre ikke til å vare frem til jul ;)

    SvarSlett
  23. Oi - hjemmelagd snickers, bedre kan det ikke bli...:))

    SvarSlett
  24. Helt fantastiske var disse sjokoladene! Kjærstn`n har spist snickers i alle år, og denne var jammen en fulltreffer også hos han. Morsomt å lage noe så godt til jul.
    Opplevde litt utfordringer med de hele nøttene når jeg skulle dele opp i biter: karamellen min falt da litt fra hverandre på noen biter. De tåler ikke trykk av noe slag. Tenker jeg skal hakke peanøttene litt neste gang. For det blir garantert en neste gang...

    SvarSlett
  25. Så bra at både du og kjæresten likte dem. Sikkert lurt å hakke peanøttene. Jeg hadde ikke det samme problemet. Men det betyr sikkert bare at du har vært flinkere enn meg til å koke karamellene slik at de ble fastere? Jeg ble nemlig litt lei til slutt og bare slang de inn i kjøleskapet litt før tiden. Ellers går det an å ta karamellen ut av kjøleskapet en stund før du skjærer den i biter slik at den blir litt mykere. Da detter den ikke så lett fra hverandre. Også er det selvfølgelig veldig viktig med en ordentlig skarp kniv. Skarp skarp kniv er verdens viktigste kjøkkenredskap.

    SvarSlett
  26. Nam!!!!! :-)))
    Hva er målene på en liten brødform?
    Vil jo ikke få for flate karameller!

    SvarSlett
  27. For å være ærlig så brukte jeg ikke en brødform selv. Masse var såpass tyktflytende etter at jeg hadde kjølt den ned litt, så den fløt ikke utover mer enn det jeg ville. Så da helte jeg det bare ut på en stekeplate. Men jeg kan godt måle opp en liten brødform når jeg kommer hjem :)

    SvarSlett
  28. Hvor stiv skal egentlig massen bli? Hos meg er det ganske mykt, selv etter en natt i kjøleskapet... :( Tror ikke jeg kan dyppe disse i sjokolade dessverre.

    SvarSlett
  29. Hm, litt vanskelig å beskrive mykhetsgraden/stivhetsgraden på karamell. Den skal jo stivne, men mine var så myke at de fortsatt ga etter hvis jeg trykket på dem, samtidig som at de var stive nok til å dyppes i sjokolade.

    Hvis du ikke tror de lar seg dyppe i sjokolade, og ikke vil prøve å varme dem opp igjen og koke videre for å få dem til å bli stivere, så ville jeg ha satt dem i fryseren i et par timer. Når de er frosne burde det gå greit å dyppe dem i sjokolade. Og etter at de er dyppet i sjokkis spiller det ikke så stor rolle om de er myke, for da holder jo sjokoladen karamellen på plass.

    SvarSlett
  30. Kan en bruke annen søtning enn skukri melis.
    f.eks Natereen pulver??? :)

    SvarSlett
  31. Jeg har ikke prøvd noen annen søtning, men jeg mistenker at f.eks. natreen ikke vil oppføre seg på en slik måte at den karamelliserer seg.

    SvarSlett
  32. Gode :) Men jeg fasineres av at jeg blir fornøyd med et par biter på lavkarbo godt i motseting til vanlig godis. Min karamell ble ikke brun men gul..Lurer på om jeg skal brune det litt neste gang før jeg har fløten oppi? Min skilte seg også men ble bra når jeg rørte det i sammen til slutt med en kald skvett med fløte.

    SvarSlett
  33. Ja, er det ikke rart hvordan kroppen fungerer? Det er så deilig å ikke ramle hodestups ned i godteskåla, men å være fornøyd med en smakebit.

    Så din ble gul? Jeg måtte bare slutte å koke på karamellen fordi den bare ble brunere og brunere. Jeg var litt redd for å ødelegge den rett og slett. Fascinerende hvordan det er så mange forskjellige erfaringer med den samme oppskriften. Men så lenge det smaker bra til slutt, spiller det jo ingen rolle :)

    SvarSlett
  34. jeg prøvde 3 ganger, ble mislykket og skilte seg de to første gangene, ennå de siste 2 gangene rørte jeg nesten ikke. min ble også gul/hvit. Jeg brukte splenda som søtningsmiddel. Kan kanskje være derfor det ikke karamelliserte seg. men det smakte karamelllignende, men var gulhvitt og tynnt. vi frøs det ned, delte det opp og dyppet i sjokolade. Ble nesten som snickers-IS!

    SvarSlett
  35. Ja, det er nok ikke mulig å få splenda til å karamellisere seg desverre. Men snickers-is er jo også godt :)

    SvarSlett
  36. Er det mye karbo i disse?

    SvarSlett
  37. Har ikke telt. Dessuten kommer an på hva slags sjokolade du bruker, og hvor mye peanøtter du bruker. Du kommer ikke utenom å veie og telle sjøl ;)

    SvarSlett
  38. Nå står mine i kjøleskapet og jeg gleder meg til å smake. De ser supergode ut. :)

    Men mine ble også gule. Kokte dem i nesten 1 1/2 time på lav varme (og de kokte hele tiden, ja) men røra tykna aldri egentlig ordentlig. Satser på at litt tid i kjøleskapet hjelper på. Om ikke annet har jeg kost meg veldig med å sleike slikkepotten. :D

    SvarSlett
  39. Krysser fingrene for at de tykner. Jeg var også litt skeptisk da jeg første gangen satte mine i kjøleskapet fordi jeg synes karamellen virket litt i overkant flytende. Hvis ikke kan du jo kanskje sette dem i fryseren før du dypper dem i sjokolade. Da vil jo sjokoladen holde karamellen på plass...

    SvarSlett
  40. De tyknet aldri ordentlig, men det var ikke så farlig. Litt tid i fryseren, rutet dem opp og dyppet dem i sjokolade, så holdt det fint. Nå er runde nr 2 på ovnen, og jeg skal prøve å koke dem på litt sterkere varme denne gangen.

    De var virkelig supergode!

    SvarSlett
  41. Ja, de er farlig gode altså. Godt å høre at det funka med litt tid i fryseren. Hvordan funka det med å koke de på sterkere varme?

    SvarSlett
  42. Prøvde å lage disse igår da jeg ble fryktelig fysen på noe godt, men funka ikke. Brukte splenda,og nå ser jeg lenger oppi her at flere har prøvd med det uten å lykkes. Må nok få tak i sukrin... Men også min slikkepott smakte godt :o)

    SvarSlett
  43. Nei, splenda tror jeg man kan koke hvor lenge som helst uten at det skjer noen karamellisering. Du får kommme deg på helsekosten og handle inn sukrin ja ;)

    SvarSlett
  44. Jeg fikk disse av min kusine i går! de var helt fantastiske! Jeg kommer til å lage disse før påske sånn at jeg har noe jeg kan kose meg med når alle andre spiser Freia påskeegg

    SvarSlett
  45. Smart plan! Det er lettere å ikke falle hodestups i påskeegget hvis man har noen lavkarbiske herligheter på lur.

    SvarSlett
  46. Disse er bare supergode!:) Tusentakk for dette innlegget:D Har du noen snacks-oppskrifter som passer til påske på lur også? =) hilsen daglig følger:)

    SvarSlett
  47. Så bra at du likte dem. Og så hyggelig å høre at du er daglig følger :) Marsipankuler med sjokoladetrekk passer vel bra til påsken. Og kanskje disse appelsintrøflene eller hasselnøttkonfektene kan være noe for påskeegget?

    SvarSlett
  48. Hei
    Jeg forstod ikke helt den oppskriften her jeg..
    Du skiver at man skal ha alle ingrediensene i en kjele. Men skriver seinere at man skal strø peanøttene over. Å skal sjokoladen også i kjelen? Hvor mye sjokolade og peanøtter?

    :o)

    Cecilie

    SvarSlett
  49. Ops... Litt dårlig beskrivelse. Ha alle ingredienser bortsett fra sjokolade og peanøtter i kjelen. Skal endre på det i oppskriften.

    Sjokolade og peanøtter har jeg tatt på øyemål. Et par never peanøtter, nok til å dekke flaten med karamell. Og når det gjelder sjokoladen kommer det an på hvor tykt sjokoladelag du har utenpå karamell og peanøtter. Du må uansett smelte mer sjokolade enn du trenger, for å få dyppet den siste konfektbiten. Restsjokoladen kan du bruke i en annen oppskrift som ikke innebærer dypping.

    SvarSlett
  50. Tusen takk for rask tilbakemelding nok en gang, men jeg var nok litt for kjapp med å helle alle ingrediensene oppi:o( Så nå er det ned på butikken å handle nøtter og sjokolade:o)
    Sånn er det når man er for rask:o)

    Cecilie

    SvarSlett
  51. Au da! Hvordan ser karamellmassen ut når du har kokt den opp med sjokolade? Og hvor mye sjokolade hadde du oppi?

    SvarSlett
  52. Jeg kastet det. Fikk bare kokt det i noen minutter.
    Men hvordan skal den karamell massen se ut når den har kokt seg ferdig? Min virket litt klumpete, å når jeg rører så ser jeg smøret skille seg ut. Er det vanlig? Eller har jeg gjort noe feil?

    SvarSlett
  53. De kan skille seg hvis du rører for mye, som det står i oppskriften. Skiller den seg kan du enten prøve å tilsette en kald fløteskvett og røre sammen, elle kjøle ned massen og røre den sammen igjen.

    SvarSlett
  54. Ok, men har ikke rørt så mye. Kanskje 3-4 ganger iløpet av koketiden. Å når jeg skulle se på den nå så hadde den skilt seg. Så nesten brent ut. Men det lukter og smaker karamell. Så får prøve ut tipset ditt:o)

    Takk
    Cecilie

    SvarSlett
  55. Jeg fikk det til med litt fløte:o)

    SvarSlett
  56. Hva gjør jeg om jeg har rørt for mye? :p Ser ut som at massen har skilt seg litt :S

    SvarSlett
  57. Se fire kommentarer lenger opp ;)

    SvarSlett
  58. hehe, takk, så det nå :) Men hvor mye anbefaler du å røre? Er så redd for at det skal brenne seg fast :D

    SvarSlett
  59. Sikkert litt seint å svare deg nå ;) Håper du fikk det til. Jeg anbefaler bare å røre så lite som mulig. Men hvor mye det er er veldig avhengig av typen kjele du bruker, og hvor god kontroll du har på temperaturen.

    SvarSlett
  60. Hei!
    Dumt å ikke spørre før jeg begynte men, hvor stor kjel brukte du? Jeg bruker en som er ganske liten og har nå kokt i en time, men det er fortsatt ganske tyntflytende.. Burde jeg kanskje ha brukt en større kjel, med videre bunn? Eller vil det tykne uansett?

    SvarSlett
  61. Litt sent å svare deg nå kanskje... Jeg brukte en ganske vid kjele. Men det er ikke så farlig om den ikke blir heeelt seig. Blir de bare tyktflytende nok så kjører du dem inn i fryseren, så blir de stive nok til dypping. Håper det gikk bra :)

    SvarSlett
  62. Gikk overraskende bra dette! Har aldri klart å lage høykarbokarameller, men lavkarbo er tydligvis greit ;-) Kokte i ca 2 timer, da var det såpass brunt at jeg ikk turte mer, så helte alt i en form å putta i kjøleskapet over natta, og nå er de harde og fine :-)

    SvarSlett
  63. Nok en gang har jeg en lykkelig mann som har fått litt godis. Takk for god oppskrift(",) Jeg kokte 1 t 30 min, litt tynn, men satt det i frysen mens jeg så på Greys og da var den helt topp. Nå står de i kjøleskapet og godgjør seg til jobben imorra. 3 mannfolk på lavkarbo som ble sååå happy når jeg sa jeg skulle prøve denne oppskriften. Jeg tok peanøttene en runde med stavmikseren og det ble bra med tanke på kutting av massen. Nå er det natta(",)

    SvarSlett
  64. Så heldig mann du har! Håper de tre mannfolka ble fornøyde :)

    SvarSlett
  65. Jeg har nettopp satt min karamellmasse i kjøleskapet og WOW.
    Det smakte jo nesten som Créme Brulée!
    Jeg har jo nesten funnet en lavkarbo erstatning for det til senere, hehe.

    SvarSlett
  66. Oi! Da haaper jeg du deler resultatet om du faar videreutviklet oppskriften ;)

    SvarSlett
  67. Knallgode:) Lurer på om de kan fryses?

    SvarSlett
  68. Karamellen kan fint fryses. Jeg tror du kan risikere at sjokoladen blir litt misfarget av frysingen. Men smaken holder seg nok helt fint. Det går jo evt. an å bare fryse karamellene, og så evt. dyppe dem i sjokkis når de skal serveres.

    SvarSlett
  69. Hei. Dette ser kjempegodt ut. Jeg har handlet inn å skal lage de nå, men jeg har ikke fått fatt i sukrin- melis. Går det ann å bruke valig melis?Eller blir det helt feil konsistens? (selv om dette ikke blir lav- karbo...)

    SvarSlett
  70. Hei! Hvis du skal lage en høykarbovariant vil jeg tro det går greit med både vanlig melis og vanlig sukker.

    SvarSlett
  71. har lagd denne flere ganger nå, og jeg har sluttet å dyppe de i sjokolade (så lat er jeg....) nå tar jeg ønskede nøtter i (macadamia/walnøtter?peanøtter osv) og brekker opp sjokoladen og "dytter den nedi" karamellene mens den står i formen..... EN SLAGER! er vel den desserten/godisen jeg har lagd som mine høykarbo venner har likt best også ;)

    SvarSlett
  72. Høres ut som en litt enklere måte å gjøre det på ja :) Kult å høre at høykarbovenner også er fornøyde.

    SvarSlett
  73. Mmmm, kveidesmør gjør det hele veldig salt :P
    Meierismør på kok nå ;)
    Godt jeg hadde både salte og usaltede nøtter :)

    SvarSlett
  74. Hehe, ja, det kan jeg tenke meg. Kviteseidsmør er jo bare BEST, men kanskje ikke i karamell :P

    SvarSlett
  75. Hei. Disse så knallgode ut! Jeg lurer bare på hvor lenge de holder seg, uten at man fryser de ned?:)

    SvarSlett
  76. Jeg vet faktisk ikke. De blir oppspist før de blir dårlige ;)

    SvarSlett
  77. Nå har jeg prøvd to ganger, den andre gangen var det såvidt jeg rørte blandinga. Har du i smøret og fløten samtidig, eller smelter du smøret først? Kan det hende at det ikke går med laktosefri fløte, eller har jeg for høy varme i starten når jeg smelter smøret kanskje?

    Hilsen *alle gode ting er tre*

    SvarSlett
  78. Tror ikke det skal ha noe å si om man smelter smøret eller ikke først. Jeg kan i grunn ikke huske hva jeg har gjort. Men ut i fra oppskriften ser det ut som om jeg bare har hatt alt oppi på en gang. Hva er det som skjer? Skiller det seg?

    Jeg aner virkelig ikke om det har noe å si at fløten er laktosefri. Er den like feit som kremfløte? Kanskje det kan ha noe å si? Ellers så mistenker jeg (selv om jeg ikke har prøvd selv, så jeg tør ikke garantere noe), at det kan være lettere å få til med tagatesse istedenfor sukrin, ettersom at tagatesse karameliserer seg lettere.

    Haha, dette ble et veldig langt svar med tanke på at jeg ikke har noen gode svar å gi deg egentlig...

    SvarSlett
  79. Og tommelen opp for at du ikke gir deg :)

    SvarSlett
  80. Disse var skikkelig gode, Frida. Har laget hasselnøttkonfekten din også. Men disse var mye mye bedre, sikkert pga at peanøtter, karamell og sjokolade blir digg sammen. Mine hasselnøtter ble også litt myke. Selv om jeg har hatt dem i kjøleskapet. For å ikke overspise på disse godsakene (både hasselnøttkonfekten og peanøttkaramellkonfekten) så har jeg frosset ned en god del. Men nå holder jeg på å lage en runde til med peanøttkaramellkonfekten. Må fryse ned enda litt til. De var så utrolig gode! :)

    Du har en super blogg. Jeg har laget flere av middagsrettene dine. Utrolig kjekt å lage mat til hele familien. De som spiser høykarbo får ris/pasta/brød til. Jeg spiser bare grønnsakene. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, disse er utrolig deilige. Enig med deg at de er hakket bedre enn hasselnøttkonfekten. Men så er det litt mer jobb å lage dem også :)

      Lurt å fryse dem ned. Da rekker man liksom å tenke seg om litt før man spiser dem. Når jeg har disse i kjøleskapet blir det fort alt for mange snoketurer til kjøleskapet.

      Og tusen takk for hyggelig kommentar. Godt å høre at du så fint klarer å kombinere kostholdet ditt med resten av familiens mat :)

      Slett
  81. Åååå herrefred for en deilig oppskrift! Du er genial!:) fulgte oppskriften til punkt og prikke og det gikk kjempefint på første forsøk! Forskjellen jeg gjorde var kun at jeg hadde en søt silikonform me små hjerter i som jeg fylte massen oppi (nøttene i bunn og på toppen, trykket litt i dem på toppen...). Midt i prosessen kom jeg plutseligt på "Nei! teite meg! nå får jeg dem sikkert ikke ut!" hehe det gikk heldigvis knirkefritt det også, sålenge de er kalde nok, så nå gleeeder jeg meg til ikveld! :) Kjempefin blogg, du er veldig inspirerende!

    SvarSlett
  82. Tusen tusen takk Hanne. Så bra at det funket bra. Silikonformer var lurt. DA får man så fin form på bitene :)

    SvarSlett
  83. desse såg jo berre heilt nydelige ut!!! må testa ein dag!!! lurte på om da e mulig å frysa desse, har du prøvd da? litt farlig å ha liggande i kjøleskapet kjenne eg meg rett ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Definitivt farlige å ha i kjøleskapet. Og jepp, de lar seg fryse. Men dessverre er de fryktelig raske å tine opp igjen også ;)

      Slett
  84. Ser nydelig ut! Tror du det er noe vits å prøve med kokosmelk i stedet for fløten? Tåler ikke melk, men har veldig lyst på snickers ;-) Hørte at det ikke fungerte med laktosefri fløte for noen, men jeg tenker at kokosmelk blir jo stiv når den står i kjøleskap (og bruker lang tid på å bli flytende igjen i romtemperatur, om den i det hele tatt blir det).

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tør jeg ikke svare på... Du får gi en tilbakemelding på hvordan det gikk om du prøver.

      Slett
  85. hmmm.... jeg får ikke min seig jeg altsåå, men den blir kanskje ikke det? Din så liksom så "karamell" aktig ut. Min ble liksom bare, jah, hardt smør med søtsmak... ;-// Har jeg gjort noe galt, eller er det sånn lchf karamell smaker( ettersom det ikke er sirup i!? :-)

    Carina <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmm... Det skal smake karamell. Konsistensen er kanskje noe mykere enn vanlig karamell. Litt mer fudgeaktig kanskje? Hardt smør med smørsmak høres derimot ikke så godt ut :(

      Slett
  86. hei!

    disse så veldig gode ut! tror du det er mulig å lage med vanlig sukrinsukker?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke prøvd, så jeg er ikke sikker... Jeg tror det kan være vanskeligere å få sukrinsukkeret å smelte. Men ikke umulig.

      Slett
  87. Hei!

    Fant denne siden i går mens jeg surfet litt etter LCHF-godt til helgen! I dag har jeg derfor tilbragt mye tid på kjøkkenet og etter mye om og men står karamellene endelig i fryseren med peanøtter på toppen og kledd i mørk sjokolade. Er utålmodig etter å smake det ferdige verket nå :)
    Røren delte seg nesten allerede fra starten, men hadde i litt mer kald fløte på slutten og brukte håndmikseren, så ble de helt perfekte!
    Måtte prøvesmake litt før jeg dyppet de i sjokolade, de er svært søte! Men dog veldig gode, tror ikke jeg kan spise mange av disse før jeg ruller av sted ;)

    Takk for fin side, har bokmerket deg nå :) Har også dratt mye nytte av kommentarene her, så da legger jeg inn min erfaring også.

    Hilsen K

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for at du deler din erfaring. Og velkommen hit til LCHF-bloggen. Alltid veldig hyggelig med en ny leser :)

      Slett

Related Posts with Thumbnails