onsdag 22. juni 2011

Timian- og sitronkylling

Saften fra sitronbåter som er stekt har en mye rikere og rundere smak en frisk sitron. Det er det som gir den deilige smaken til denne kyllingen. Også timianen da!




Til fire personer

4 - 6 kyllinglår delt i to

paprikapulver

salt & hvitløkspepper

1 sitron i båter

frisk timian

olivenolje
_______________________________________________________________________________

Gni kyllinglårene med paprikapulver, salt og hvitløkspepper. Legg dem i en ildfast form. Legg sitronbåtene og litt av timianen inn mellom kyllingbitene. Strø rikelig med frisk timian over.

Stek på 200 grader i ca. 40 minutter.

Server for eksempel med salat og fløtegratinerte jordskokker. Og kanskje med sopp i hvitløkssmør?




Her er kyllingen servert med jordskokkmos og nykål med bacon.

5 kommentarer:

  1. Å Frida :-D Ser og høres helt fantastisk ut!!

    SvarSlett
  2. Helt enig med Janicke!!!

    (men er du oppe midt på natten og leser blogger da, Janicke ? ;)

    SvarSlett
  3. hei og takk for fin blogg. Jeg gleder meg over at du bruker timian og ingefær, som etter min mening er to skikkelige smaksforsterkere.
    Mvh Superkokken

    SvarSlett
  4. Dette skal prøves ut i morgen! Har allerede tatt kyllinglårene fra fryseren, de ligger og tiner i kjøleskapet.

    Idag prøvde vi ut sellerirot-potetsalaten din. Den ble kjempegod. Min yngste datter mente den smakte bedre enn kjøpt potetsalat, uten at hun utdypa det noe nærmere. Hadde sikkert vært godt med littegrann eple i. Prøvde også en variant med rødløk, hvitløk, kapers, vårløk og med en dressing av hvitvinseddik og olje. Den smakte også veldig godt. Hadde grillskiver på grillen idag, med en heimelaga dressing.

    SvarSlett
  5. Da håper jeg det blir godt!

    Kult at datter likte sellerirotsalaten så godt. Den varianten med hvitvinseddik og olje-dressing har jeg lyst til å prøve, så det tipset skal jeg merke meg :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails