onsdag 1. desember 2010

Røkt makrellrøre

Et deilig pålegg fra den artige matbloggen They Draw and Cook. Nydelig på lavkarbobrød med agurkskiver eller cornichonger på toppen.



1 varmrøkt makrell (eller to peppermakrellfileter)

2 hakkede vårløk

saften av en halv sitron

2 store ss majones
__________________________________________________________________________________

Fjern skinn og bein fra makrellen, og flak makrellkjøttet.

Bland makrell, vårløk, sitronsaft og majones godt. La gjerne stå i kjøleskapet i et par timer for at røra og smakene skal sette seg.

Server på lavkarbobrød.





...

12 kommentarer:

  1. å så godt det ser ut :-) Elsker enkle hjemmelagde påleggstyper!! Tusen takk!

    SvarSlett
  2. Kjempegodt! Den porsjonen jeg laget gikk fort unna. Så i kveld måtte jeg bare ut og handle mer makrell.

    SvarSlett
  3. veldig lekkert! jeg elsker makrell :D

    SvarSlett
  4. Takk Liller. Da er vi to makrellelskere :)

    SvarSlett
  5. Det enkleste er jo bare såå godt, takker for tips, står å godgjør seg og jeg kan nesten ikke vente til frokosten....... c",)

    SvarSlett
  6. Ja, ikkesant Gitte! Håper frokosten falt i smak :)

    SvarSlett
  7. Ser utrolig godt ut! L:)

    SvarSlett
  8. Gjett om den gjorde?! Det var ikke nok med 2 filéer, ny matpakkefavoritt for mannen også!

    SvarSlett
  9. Dette så nydelig ut!

    Nannah.

    SvarSlett
  10. Gitte: Hehe, så bra! Jeg mistenker at jeg også kommer til å spise denne en del fremover.

    Nannh: Mhm! Det var det :)

    SvarSlett
  11. Den var god:) tru om det går ant å lage med tunfisk istede for makrell???

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det tror jeg. Selv om smaken blir ganske annerledes. Jeg har ofte pleid å lage tunfiskrøre på nesten samme måte. Se her: http://lchf-bloggen.blogspot.no/2009/11/tunfiskrre.html

      Slett

Related Posts with Thumbnails