onsdag 24. august 2011

Sursøt isbergsalat

Denne enkle, friske og deilige salaten har jeg laget flere ganger denne sommeren. Den passer bra til fet fisk som makrell, laks og ørret, og til fiskekaker.


1 isbergsalathode

1 boks rømme

3-4 ts 7 % eddik

noen dråper sitronsaft

2-3 ts sukrinmelis

salt & pepper

finhakket gressløk
_______________________________________

Skjær isbergsalaten i grove biter.

Bland sammen alle de andre ingrediensene. Smak på dressingen og juster mengde søtt og surt, og smak til med salt og pepper.

Bland salaten godt sammen med dressingen.


Her servert til ovnsbakt laks med smør og persille.

6 kommentarer:

  1. Denne salaten har jeg brukt mye. Den ER god. så fint du deler ut av opskriftene dine. Lever selv etter lavcarbo ( innkjørings fasen) på 6 uke og det går fint.

    SvarSlett
  2. denne tok knockout på tradde agurken....mmmm..... kunne spist bare salaten, men fisk skal man jo også bare ha....!

    SvarSlett
  3. åh *suk* hvor ser det lækkert ud. Jeg kan ikke lade være med at kigge ind forbi din blog, da dine indlæg er så fine, opskrifterne er gode og billederne flotte.

    MEN vi er lige startet med stenalderkost. Der er i store træk kun alt det de spise i stenalderen, og der havde de ikke fløde, mælk og ost. Jeg savner det så meget! Men stenalderkosten er nu også lækker + jeg har tabt mig 2,5 kg på bare en uge!

    De dejligste hilsner fra Danmark

    <3

    Pia Sabine

    SvarSlett
  4. @ Torhild: Gøy å høre at det går bra i innkjøringsfasen. Enig at denne salaten er supergod!

    @ Makronella: :)

    @ Gitte: Hehe, ja agurken har fått fri i sommer hos meg også. Nam nam!

    @ Pia Sabine: Tusen takk! Jeg har også stor tro på at det er sunt å kutte ut melkeproduktene. Men det er jo så deilig, så jeg vet ikke om jeg får det til. Men jeg tenker alltid at det kan være lurt å kutte litt ned på dem. Flink du!

    SvarSlett
  5. SURST...not to be confused with RERST and ANESS with ASHNES.
    SURST..not to be confused with HYCOCTO- HYDICA - COMSTUL.
    Because SURST is with DATIL- DASATATA and DASTATE and that's with BILL and HILL.
    SURST...not to be confused with RICK BERLIN, although he is working with TILLMANN and LON and GILLES.
    SURST...not to be confused with MP3 or DEDOONV...although they are all on COLESTE and ROKST and KILLYT with DELL.
    SAPOP - is the SUREST thing since RICE!
    And LAPRAP is the SUREST thing since SUMMER!
    DONSUPPE is the SUREST thing since STING!
    And DON KIZ 14 is the SUREST thing since KILLA COLES.
    PIA and MIA and MICK and NYE and ROOT and WATT and HETU...
    SURST with CHO and IRENE and LOWE, not to be confused with OSIRIS.
    BALDWIN.
    Not to be confused with BALL.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails