fredag 4. juni 2010

Jamies Italienske Torsk

En fiskeoppskrift fra Jamie Olivers kokebok Glade Dager med den Nakne Kokken. Oppskriften ligner en del på en jeg har postet tidligere, om noen skulle få en følelse av deja vú. Denne varianten var også god.



2 porsjoner


2 torskefileter uten skinn og bein, hver på 225 gram

olivenolje

havsalt &  nymalt pepper

2 never gule og røde cherrytomater delt i to

1 neve fersk basilikum uten stilker

1 klump bøffelmozzarella i tynne skiver

1 neve nyrevet parmesan
__________________________________________________________________

Sett stekeovnen på 200 grader.

Legg torskefiletene i en smurt ildfast form. Drypp olivenolje over fisken, og dryss på salt og pepper.

Dekk fisken med tomater, basilikum og mozzarella. Dryss nyrevet parmesan over og drypp over litt ekstra olivenolje på toppen.

Stek formen øverst i den varme ovnen i 15-20 minutter til retten er gylden.






 

6 kommentarer:

  1. Åh... Nydelig. Er så glad for at jeg snublet over bloggen din, så inspirerende og bra!

    SvarSlett
  2. Tusen takk Sølvi! Veldig hyggelig å høre :)

    SvarSlett
  3. Fikk nettopp tips om bloggen din, og jeg må si jeg elsker den! Med disse oppskriftene kan jeg jo spise som en dronning hver eneste dag uten å få i meg unødvendige karbohydratere eller merkelige tilsetningsstoffer som jeg ikke vil ha. HELT supert.

    SvarSlett
  4. Hei Linn

    Så koselig at du liker bloggen min. Takk :)

    Og ja, er det ikke fantastisk at det er sunt å spise som en dronning. Synes litt synd på de som fortsatt slanker seg med knekkebrød med magerost. Og er enig med deg, det er dumt å erstatte karbene med merkelige tilsettingssoffer. Da forsvinner litt av vitsen med lavkarbokostholdet synes jeg. Best å holde det så naturlig som mulig. Jeg merker at kroppen er takknemlig for det ;)

    Frida

    SvarSlett
  5. Så pene bilder! Veldig fristende!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails