søndag 22. november 2009

Tunfiskrøre

Dette er en tunfisksalat som jeg har elsket i alle år. Det som er så herlig med å leve på lavkarbokost er at all den deilige majonesen i min elskede tunfisksalat plutselig kan spises uten dårlig samvittighet. Jeg pleier å ha en boks med tunfiskrøre stående i kjøleskapet de ukene jeg vet at det kommer til å bli litt travelt. Et par tre hjertesalatblader fylt med tunfiskrøre er en kjapp og god start på dagen. Tunfiskrøren er også god sammen avocado eller egg.





1 boks tunfisk i olje

1-2 stilker vårløk - hakket

4-5 cornichonger (eller en liten neve sylteagurker i skiver) - hakket

evt. 2-3 ts seterrømme

pepper

rikelig med majones
____________________________________________________________________

Press oljen ut av tunfisken. Bland sammen alle ingrediensene. Ha i litt og litt majones til passe konsistens.

Kjapp frokost
   

2 kommentarer:

  1. Hei Frida. Jeg prøvde tunfisk med litt Hellmanns majones, litt kapers, litt sylteagurk, noen cherrytomater i småbiter, bladpersille, sitronsaft, sukkererter, litt dijonsennep, litt rødløk - og på hjertesalat. Blir så inspirert av bloggen din - den er super!

    SvarSlett
  2. Tusen takk Astrid. Den tunfiskblandingen din høres god ut!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails