søndag 22. november 2009

Tacokrydder

Denne oppskriften har jeg opprinnelig funnet på lavkarbo.no. Dette krydderet er like godt som kjøpetacokrydderet som er fullt av sukker.
__________________________________________________________________ 

1/2 ts salt
2 ts spisskummin
1/2 ts malt koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper
litt oregano
litt tørket grønn koriander

Bland alt sammen. Jeg pleier å tredoble oppskriften og oppbevare krydderblandingen på glass. Til vanlig taco bruker jeg 1-2 ts per 100 g kjøttdeig. 

4 kommentarer:

  1. Herlig :) Vi spiser taco ganske ofte, og denne krydderblandingen smakte akkurat som de ferdige posene med altfor mye druesukker og salt og annet. Vil bli anbefalt videre til venner!

    Takk for en super blogg!

    SvarSlett
  2. Så bra Anniken! Jeg er enig. Denne funker minst like bra som butikkrydderet :)

    SvarSlett
  3. Prøvde denne nå i kveld - fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er den ikke? Og takk for påminnelsen, Nå fikk jeg lyst på taco til middag gitt. Til fredag kanskje... ;)

      Slett

Related Posts with Thumbnails