søndag 14. mars 2010

Lakseruller

Perfekte til Tapas!



3 egg

2-3 ts fiberhusk

evt. litt salt

litt smør til steking 

150-200 g røkelaks

50 g snøfrisk

50 g philadelphia

fersk hakket koriander

fersk hakket dill

litt pepper 
__________________________________________________________________

Visp sammen egg, fiberhusk og evt. litt salt. Jeg synes det kan være vanskelig å få blandet fiberhusken ordentlig inn i eggene uten at det klumper seg uten å bruke stavmikser eller blender.

Stek to tynne "pannekaker" i litt smør av eggeblandingen. La pannekakene kjøle av litt.

På den ene pannekaken smører du et lag med snøfrisk. Pass på at du får ost helt ut i den ene kanten. Osten virker som "lim" i sluttenden når du skal rulle pannekaka. Strø rikelig med frisk koriander utover osten. Spre et lag med røkt laks på toppen. La minst en centimeter av den enden som skal lime rullen sammen være uten laks.

Rull pannekaken sammen. Prøv å rulle litt stramt, da blir rullene penest. Skjær rullen i passende biter.

Gjenta samme prosedyre med den andre pannekaka, men denne gangen med philadelphia og dill. 




Her er varianten med snøfrisk og koriander. Prøv gjerne med for eksempel persille og spekeskinke istedenfor laks også.  

2 kommentarer:

  1. Det her så/hørtes skikkelig digg ut! Skal absolutt prøves.
    Takk for en superduper og inspirerende blogg!

    SvarSlett
  2. Ja, ikkesant det ser godt ut. Jeg pleide ofte å lage disse med lefse før jeg begynte med lavkarbo. Jeg kan ikke fatte og begripe at jeg ikke har kommet på før nå at det bare er å lage dem med "eggelefser" istedenfor.

    Ellers takk for hyggelig kommentar. Blir glad for å høre at jeg klarer å inspirere :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails