onsdag 12. januar 2011

Baconvinaigrette til fisk

Kjempegodt tilbehør til fisk. På bildet har jeg servert baconvinaigretten til pannestekt kveite med grønnsaker. Oppskriften har jeg og slett rappa fra den lekre matbloggen Lekkermunn.


bacon

pepper

olivenolje

balsamico

timian
_______________________________________________________________________________

Klipp eller skjær baconen opp i små biter og sprøstek det. Jeg synes resultatet blir best om jeg steker baconet lenge på svak varme. Da slipper baconet mye av fettet sitt, som jeg kan bruke til å steke fisken i etterpå.

Legg baconet på litt kjøkkenpapir. Bland sammen tre deler olje, en del eddik og pepper. Tilsett baconet og hakket timian rett før servering.

12 kommentarer:

  1. Mmmm dette ser snadder ut stekt bacon og fisk er jo bare sååå godt :)

    SvarSlett
  2. Ja, bacon og fisk er som skapt for hverandre. Og eddiken gjorde at det hele ble veldig mye friskere enn det vanligvis blir med bacontilbehør, og det var jo en hyggelig avveksling.

    SvarSlett
  3. Ny og spennende vri det der!

    Her fikk jeg servert pannestekt torsk med løksurret bacon til middag etter jobb...mmmmm

    Nannah-

    SvarSlett
  4. Det hørtes intet mindre enn vidunderlig ut Nannah! Heldig du ;)

    SvarSlett
  5. Imponert over bloggen din!!! Må bare si med en gang at du har inspirert meg!!! jeg kommer til å prøve flere av rettene dine, så tusen takk ;)

    SvarSlett
  6. Tusen takk Nina-Jeanette. Sånt er hyggelig å høre. Jeg blir jo så glad hvis jeg klarer å inspirere :)

    SvarSlett
  7. Jepp! Fint med alt som er ukomplisert :)

    SvarSlett
  8. Nå ble jeg kjempe sulten!!!

    SvarSlett
  9. Hahaha, når du ikke har hatt tilgang til nett på en uke, og har så mange oppskrifter å lese på alle bloggene rundt om kring, så skjønner jeg at du blir sulten :D

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails